Birželio 27 dieną, toliau įgyvendinant projektą Lit-Lat „Colorful emotions” įvyko nuotoliniai mokymai „Konfliktų ir manipuliacijų valdymo praktika, užtikrinat geresnį bendradarbiavimą su vaikų tėvais ar globėjais”. Mokymus vedė Vega Dikčienė – psichologė, profesionali lektorė, sertifikuota profesinių įgūdžių lavinimo trenerė, konfliktų ir streso valdymo ekspertė. Mokymai skirti Lietuvos partneriams – Visagino lopšelio-darželio „Auksinis gaidelis” ir Panevėžio lopšelio-darželio „Rūta” mokytojams. Dalyvavo po 10 mokytojų iš kiekvieno kolektyvo.
Lektorė įdomiai ir argumentuotai pasakojo apie bendravimą ir jo kompotentus, akcentuodama, kad konfliktas visuomet turi priešistorę, kurios mes nežinome. Santykiuose su tėvais ar globėjais būtinas dalykiškumas, žodžiuose neturi būti asmeniškumų. Norint rasti bendrą kalbą, reikia duoti bendrinių žinių, raginti tėvus drąsiai klausti, išsakyti problemas, rūpesčius, nes, jeigu mes nežinosim, negalėsime padėti. Lektorė akcentavo, kad konflikto metu reikia „išeiti į faktų kalbą“ – kokie konkretūs dalykai kelia abejonių, nes už pykčio dažniausiai slepiasi liūdesys ir bejėgiškumas. Diskusijose išsiaiškinome streso valdymo etapus:
- „Garo nuleidimas”– nuoširdžiai klausome ir įsiklausome, ką kitas asmuo sako. Ką sako, o ne kaip jis tai sako.
- Kaltinimo konkretizavimas ir kito asmens emocijų nesuasmeninimas – užduodame klausimus ir įsitikiname, ar teisingai suprantame, ko žmogus nori, kas negerai.
- Kito žmogaus poreikių pripažinimas ir problemos įvardinimas (nebūtinai su tuo, ką mums sako, sutinkame, bet pripažįstame, kad girdime ir suprantame, ko kitas asmuo nori).
- Savo poreikių pateikimas arba situacijos paaiškinimas (faktai, jausmai, jus tenkinantis sprendimas), kai tai tikrai būtina, jei ne – pereinama prie sprendimo, t. y. veiksmų etapo.
- Problemos sprendimo ieškojimas, paaiškinimas. Dialogas. Būtina kalbėti aiškiai, dalykiškai, trumpai ir pagarbiai.
Iš mokymų išsinešėm labai svarbią mintį: BŪKIME REIKLŪS PROBLEMAI, BET ŠVELNŪS ŽMOGUI
Tai, ką sužinojome ir išmokome, bus įdomu pritaikyti bendraujant su ugdytiniais, tėvais, kolegomis.